Betekenisvolle leeromgevingen.
We ontwerpen betekenisvolle leeromgevingen waarbij het leerproces optimaal wordt bevorderd en nieuwsgierigheid wordt opgewekt. Er is ruimte voor interactie en betrokkenheid. De leeromgeving moet bijdragen aan het stimuleren en uitdagen tot experimenteren, creativiteit en onderzoek.
Natuurlijk duurzaam
Vakwerk wil duurzaamheid eenvoudig en begrijpelijk maken. Daarom ontwerpen we duurzame en gezonde onderwijsgebouwen waar leerlingen en studenten niet alleen uit boeken leren over duurzaamheid, maar het met eigen ogen kunnen zien en ervaren. Door bijvoorbeeld de verbinding aan te gaan met de groene omgeving en het gebruik van natuurlijke materialen wordt duurzaamheid ineens kinderlijk eenvoudig!
"Een leeromgeving ontwerpen wij mét de gebruiker en voor de gebruikers. Samen leveren we Vakwerk binnen de gestelde kaders!"
"Hier kunnen wij echt een toegevoegde waarde leveren, vanuit onze ervaring als architect maar ook door wat we zien bij onze kinderen."
Ruimte voor verschillende leerstijlen en leervormen.
Plekken om met medeleerlingen of medestudenten te kunnen samenwerken, ruimte voor spontane ontmoetingen, groepsworkshops of grotere bijeenkomsten, ‘maker-spaces’; een onderwijsgebouw moet flexibel zijn in gebruik en in tijd om veranderende behoeftes op een eenvoudige manier te faciliteren.
Vakwerk maak je samen
Of het nu gaat om een compacte basisschool of een grote faculteit voor een universiteit; vakwerk maakt je samen. In Workshops nemen we leerlingen of studenten en leerkrachten mee in het ontwerptraject. Het begint met dromen; hoe ziet jou ideale onderwijsgebouw eruit. Wat mag er echt niet missen? Vanuit daar zoomen we steeds verder in, zodat elke ruimte aansluit bij het gebruik.